07 juni 2006

Tusan också. Vi skulle ha gjort en stor annons för Good Omens idag.

Tisdag 6 juni, 2006

Tusan också. Vi skulle ha gjort en stor annons för Good Omens idag.

postad av Neil 11:53

Att min familjedoktor också är en god vän är något väldigt positivt. Det betydde att jag kunde ringa honom från en flygplats, köra hem, och han dyker upp några minuter senare vid halv elva på kvällen, tittar ner i min hals, sätter mig på antibiotika och säger åt mig att stanna i sängen och hålla mig lugn ett tag. (Vilket är vad jag gör, och smuttar på Nin Jiom Pei Pa Koa, vilket är en underbar hostmedicin som
Mimi Ko har tagit med till mig från Hong Kong och som smakar precis som mitt huvud tycker att en medicin som fungerar ska smaka, och sålunda måste den fungera.)

Ända sedan jag gick i skolan, verkar allvarligt halsont vara min kropps sätt att säga åt mig att jag kanske inte borde röra mig på ett par dagar och se till att sova lite, så det är får nog i bästa fall ses som en påtvingad ledig dag.

Jag har nu slutligen sett några dagstagningar från Stardust, som var väldigt coola - scenen med DeNiro och Gervais var underbar. Visuellt är den riktigt intressant - det såg inte ut som en fantsyfilm, vilket jag gillade, men i all ärlighet hade jag bara ett par minuter på mig att se på en hög av DVD-skivor, som sedan försvann på nytt, så jag inte berätta mycket mer. Några kort på inspelningsplatser ligger uppe på ain’t it cool -
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23514 och på det här forumet http://forum.rpg.net/showthread.php?t=266999.

På The Dreaming --
http://www.holycow.com/dreaming/ -- har Lucy Anne nyligen uppdaterat, men hon verkar också börja tröttna. (Om ni gillar vad hon har gjort, låt henne veta det. Jag tycker att hon har gjort ett fantastiskt jobb...)

Jag ser att ANANSI BOYS har nominerats till en Mythopoeic Award i år --
http://www.mythsoc.org/awards.html -- vilket gjorde mig glad. Men jag skulle inte vilja vara en röstande eller nominerad i någon kategori i år -- det är alltför många utmärkta böcker för de röstande att välja mellan.

Hej Neil. Är det okej att föredra de gamla färgerna i Sandman? Kommer det att försvinna för alltid? Jag vet att de gamla färgerna inte såg bra ut på vissa ställen, men sidan du visade oss var, tycker jag, okej, men den nya färgläggningen verkade vara för datoriserad för min smak. Ledsen att jag stör dig med färgdiskussioner, jag ska återgå till mina egna färger nu. Tack. Cédric

Givetvis kan du föredra dem om du vill. Men du skulle bli förbluffade på de ställena som nu fått nya färger och man nu kan se vad som händer, där man inte kunde göra det tidigare.

Den största skillnaden är i de fem första numren, när allt var nytt för alla och ingen hade någon koll på vad vi höll på med.

Neil kompis, jag läste precis ut Eddie’s Fate of the Artist och jag har för mig att jag hörde om “Pantry pry spoon” som omnämns i boken, i den här bloggen. Ändå frågar jag, eftersom Eddie framstår som så esoterisk och excentrisk i boken, är Eddie Cambpell likadan i verkliga levet och är hans familj verkligen utlämnade till ”konstnärens nycker” som de verkar vara? Du borde veta som ha känt honom så länge, är det här verkligen Eddies värld och vi bara lever i den? Aaron

Jag tror att jag måste säga, att enligt min erfarenhet är portättet av Eddie och de olika medlemmarna i familjen Campbell och enstaka besökarna som porträtteras i hans serier ALEC är riktiga. Om du skulle fråga medlemmarna i klanen Campbell om det hela skulle de antagligen påpeka att de spenderar väldigt del av deras liv på den där soffan, och kanske att de inte haft på sig kläderna Eddie alltid tecknar dem i för ungefär tio år sedan, eller att deras perspektiv på saker och ting är underrepresenterat. Men det är så det är.

I slutet av det här inlägget från i fjol --
http://www.neilgaiman.com/journal/2005/09/leaving-soon.asp -- skrev miss Hayley Campbell om en incident som inte har dykt upp i en Eddie-serie, men som lika gärna hade kunnat göra det.

Berättelsen om mitt besök hemma hos Eddie som det redogördes för i
After The Snooter, är i själva verket en kombination av två olika besök, men allt hände som han beskriver det.

Vilket påminner mig -- jag gillade den här lilla serien/intervjun med Eddie på Powells.com
http://www.powells.com/ink/campbell.html

Och man kan läsa de nio första sidorna av After the Snooterhttp://www.artbomb.net/pdf/snooter.pdf tack vare det fina folket på artbomb.net (här är Matt Fractions recension av Snooter.

Och jag hoppas att någon förr eller senare samlar Eddies material om Alec i en stor bok. ABSOLUTE ALEC eller ABSOLUTE EDDIE CAMPBELL. Jag skulle i varje fall köpa ett ex.

Jag ser fram emot att lägga beslag på den kompletta Absolute Sandman. Jag har läst i din blogg att del 1 kommer i november 2006. När beräknas del 2-4 komma ut? Kommer alla 4 någonsin att släppas i en box? Om ja, när? Jag har försökt få en komplett samling av de 10 inbundna delarna av Sandman (närmare bestämt den numrerade enhetliga utgåvan designad av Dave McKean... Jag tror att det är den andra tryckningen... Vol 1 är lika och färgerna sträcker sig ända till grönt... gult... rött... ) Jag saknar del 2,3,4 och 6 och kan inte hitta dem någonstans. Jag har till och med letat på Amazon.com och eBay. Har du några idéer/tips om var jag kan hitta böckerna? Jag måste säga att du är en gud bland människorna. Tack för de underbara berättelserna.
Bästa hälsningar, Tonichi Tuason

Jag tror att del 2 och 3 kommer ut 2007, och den sista borde komma 2008, tillsammans med en jäkligt fin låda som alla passar fint i. Jag kan inte hjälpa dig med de saknade inbundna böckerna, men mitt standardsvar på “Var kan jag hitta…” är vanligtvis att börja med DreamHaven Books butik online på
http://www.neilgaiman.net/ . (Uppdaterad info på http://www.neilgaiman.net/news-home.php)

Hej Neil. Tack för att du tog dig tid för intervjun på Balticon, jag vet att du var trött och jag uppskattar att du ställde upp. Jag ville berätta att en podcast av din intervju ligger uppe på
http://shouldwrite.blogspot.com/2006/06/special-show-7-neil-gaiman-interview.html
Bästa hälsningar, Mur lafferty
I Should Be Writing -
www.ishouldbewriting.com

Ingen orsak. Jag minns inget av vad, om något, jag sa under intervjun med Mur och Paul, eller under intervjun med Count Gore De Vol (http://www.countgore.com/Rack.htm endast den här veckan) eller med Fast Forward TV, gjord samma dag.

Jag somnade precis NÄR JAG SKREV DETTA. Vilket jag tror är min signal att jag borde sluta.